تاریخچه

  در سال 1347 تا 1353 آقاي دكتر احمد عليزاده خوئي متخصص  بيهوشي كه پزشك وارسته و  دانشمند  بود  با  گردهمايي  افراد فرهيخته اي چون پروفسور عدل، دكتر حميديه،‌دكتر مولوي، دكتر خليلي و دكتر شكيبا، زميني به مساحت 3040متر مربع كه در تپّه های عباس آباد واقع شده بود و در حاشيه تهران قرار داشت با نيت ايجاد یك بيمارستان مجهّز خصوصي نمونه خريداري نمودند. با اين هدف ارزنده انساني و اجتماعي و با ايماني راسخ و تصميمي پابرجا،‌ همزمان با رويش گلهاي بهاري اولين كلنگ بيمارستان در روز تولد مولاي متقيان به زمين زده شد.

                                        

با ایجاد تغییراتی چند در هیئت مدیره، آقای دکتر میراحمدی به عنوان مدیرعامل برگزیده و دوران جدید ادامه ساخت بیمارستان آغاز شد.

   

 

بعد ار آن با گرویدن عده ای دیگر از متخصصان به جمع سهامداران و نیز تغییر مدیریت، هیئت مدیره جدید آقای دکتر سیدعلی میر مظفری را به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب کرد. با انتخاب ایشان عملیات ساخت و ساز ادامه یافت و تصمیمات جدیدی اتخاذ گردید. تصمیم به عدم فروش ساختمان و افزایش طبقات از 9 به 12 و افزایش تخت ها از 200 به 300 تخت.

پس از تکمیل کارهای ساختمانی سر انجام بیمارستان در شانزدهم فروردین 1379 به بهره برداری رسید و در ساعت 9:30 صبح اولین نوزاد توسط آقای دکتر مجردی متولد گردید.

بيمارستان كسري شامل بخش هاي 1- بخش اورژانس 2- بخش مراقبتهاي ويژه قلبي(CCU)3- بخش مراقبتهاي ويژه(ICU- G , ICU-OH) 4- بخش قلب – بخش داخلي- بخش جراحي – بخش اطفال- زنان و زايمان و نوزادان می باشد و ساير بخشها (بخش POST CATH - بخش مراقبتهاي ويژه نوزادان  NICU- بخش آنژيوگرافي(كاتتريسم)– بخش مراقبتهاي ويژه كودكان  – PICUبخش پزشكي هسته اي – بخش پرتونگاري- بخش سنگ شكن- بخش همودياليز- كلينيك شنوائي سنجي و سمعك- كلينيك ليزر و كاشت مو) در طي چند سال بعد راه اندازي گرديد.

 

هیئت مدیره جدید در تاریخ 31 خرداد 1382 آقای دکتر ناصر صادقیان را به عنوان مدیر عامل جدید برگزید که اقداماتی نظیر پی گیری اقدامات مربوط به انتقال قطعی زمین مجاور و اخذ اسناد مالکیت مربوطه، اخذ پروانه 750 متر بنا در طرح توسعه بیمارستان و ساخت آن در ضلع جنوبی ساختمان در زمین اصلی بیمارستان و تجهیز و راه اندازی آن و گسترش بیشتر بیممارستان با خرید آپارتمان های همجوار از جمله اقدامات ایشان برای بیمارستان بود.

همچنین هیئت مدیره جدید در تاریخ 18/10/1388 تا کنون آقای دکتر قاسم روح الهی را به عنوان مدیرعامل جدید برگزید که در این دوره مدیریت اقدامات جدیدی نظیر خرید دو واحد آپارتمان، تصویب خرید MRI  و  سی تی اسکن پیشرفته، پی گیری ساخت زمین شرقی، تغییر مکان پست برق و اضافه شدن فضای پست قبلی به فضای اورژانس، احداث و خرید دستگاه امحاء زباله، بازسازی درمانگاه شیمی درمانی، شروع بازسازی کلی بخش ها، طرح تعویض بخش ICU، احداث بخش دیالیز و ICU جدید و بازسازی ساختمان آفرین از جمله اقدامات ایشان می باشد.

 
دکتر ناصر صادقیان
رئیس هیئت مدیره
دکتر قاسم روح اللهی
مدیر عامل و عضو هئیت مدیره و مسئول فنی
دکتر آقامیر
عضو هیئت مدیره
دکتر اکابری
عضو هیئت مدیره
دکتر اباذری
عضو هیئت مدیره
دکتر صادقی
عضو هیئت مدیره
 
دکتر عطاریان
عضو هیئت مدیره
دکتر علی اخوتیان
بازرس اصلی
دکتر قاضی سعیدی
بازرس اصلی

 

با سلام و عرض ادب خدمت هموطنان عزیز و کسانی که برای درمان بیمارستان کسری را انتخاب می کنند:

بیمارستان کسری با تمام قوا تلاش می کند که محیطی شایسته از نظر علمی، تجهیزاتی، پرسنلی و بهترین خدمات پزشکی در سطح دنیا به بیماران ارائه دهد.

در این راستا با به کارگیری بهترین و کارآمد ترین پرسنل پرستاری، خدماتی و همکاری پزشکان فرهیخته و دانشمند و اکثریت قاطع اساتید طراز اول کشور و به کارگیری بهترین تجهیزات پزشکی و روش های درمانی و اعمال جراحی روز دنیا، رسالت اصلی بیمارستان که همان ارائه بهترین و شایسته ترین خدمات پزشکی است را انجام دهد.

در خاتمه با آرزوی سلامتی برای همه بیماران خدمتگزار شما هستیم.

دکتر قاسم روح اللهی

مدیر عامل بیمارستان کسری

رسالت بیمارستان

بيمارستان کسری به عنوان یک بیمارستان خصوصی با اتکا به اصول علمی و پیشرفته پزشکی و نیروی انسانی کارآمد و با اجرای قوانین و مقررات وزارت متبوع ارائه دهنده بالاترین سطح خدمات ایمن درمانی، مراقبتی، تشخیصی و توانبخشی و بهداشتی به کلیه مراجعین محترم می باشد به نحوی که این خدمات منجر به بهترین نتیجه درمانی و ارتقاء سطح سلامت جامعه و بالاترین رضایت مراجعین گردد.

چشم انداز

بيمارستاني پیشرو در تامین سلامت مردم و اطمینان از ارائه بهترين  خدمات به مراجعين داخلي و خارجي باشيم و بالاترين مقام در اجراي دستورالعملهاي اعتبار بخشي را كسب نمائيم.

 

بهبود کیفیت

معرفی واحد

مسئول بهبود کیفیت: خانم زینب دهقان، کارشناس ارشد پرستاری

حسب ابلاغیه وزارت محترم  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص استقرار سیستم اعتباربخشی در مراکز ارائه خدمات سلامت، واحد بهبود کیفیت بیمارستان کسری از سال 1389 تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع بکار کرده است. دفتر بهبود کیفیت تحت نظارت مستقیم مدیرعامل بیمارستان فعالیت می نماید.

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. تدوین برنامه استراتژیک بیمارستان با هدایت تیم مدیریت اجرایی بیمارستان
  2. تعیین و نشر بیانیه رسالت بیمارستان در سطح واحدهای مختلف بیمارستان.
  3. تدوین برنامه عملیاتی سالیانه، پیشبرد، هماهنگ و یکپارچه سازی برنامه های بهبود کیفیت، ارتقا ایمنی بیمار در راستای الگوی اعتباربخشی.
  4. هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیت های بهبود کیفیت در بیمارستان
  5. پایش مستمر برنامه بهبود کیفیت،داده ها،اقدامات و مداخلات مدیریتی از طریق تحلیل شاخص ها
  6. تدوین سیستم ها و فرآیندهای بیمارستان منطبق بر اصول بهبود کیفیت طراحی شده.
  7. تدوین شاخص های مهم عملکردی اختصاصی،قابل اندازه گیری،قابل دستیابی و زمان دار جهت فرآیندهای مختلف بیمارستان.
  8. تصویب و ابلاغ خط مشی و روش های دریافتی از واحدهای مختلف بیمارستان.
  9. نظارت بر روند و اجرای خط مشی و روش های بیمارستان
  10. پیگیری و هماهنگی پیاده سازی استانداردهای اعتباربخشی در واحدهای مختلف بیمارستان.
  11. ایجاد نظام گزارش دهی خطاهای پزشکی و غیرپزشکی در بیمارستان.
  12. هماهنگی و یکپارچه سازی فعالیتهای بهبود کیفیت در کل بیمارستان
  13. نظارت مستمر بر تشکیل و اجرای مصوبات سایر کمیته های بیمارستانی 
  14. مشارکت در ممیزی داخلی بیمارستان در راستای استانداردهای مختلف

 

ایمنی بیمار

معرفی واحد

مسئول ایمنی بیمارستان: آقای دکتر قاسم روح الهی، مسئول فنی بیمارستان

کارشناس هماهنگ کننده ایمنی: خانم لیلا قاسمخانی، کارشناس پرستاری، سوپروایزر بالینی

شرح وظایف و مسئولیت ها

نظارت ميداني بر روند پيشرفت برنامه هاي عملياتي ايمني

نظارت و هماهنگي با تيم مديريت اجرايي در خصوص چالش ها و موانع پيشرفت برنامه هاي مرتبط با ايمني

پاسخگويي تمامي موارد مرتبط با ايمني اعم از ايمني بيماران، مراجعين، كاركنان و بيمارستان

اثربخشي اقدامات انجام شده براي ارتقاء ايمني بيماران

پايش اثربخشي اقدامات انجام شده براي ارتقاء ايمني بيمار

تعيين ، پايش و اندازه گيري شاخص هاي ايمني بيمار

تحليل شاخص هاي ايمني در فواصل زماني منظم

گزارش نتايج شاخص هاي ايمني حداقل سه ماه يكبار

نظارت مسئول ايمني بر اجراي اقدامات اصلاحي مصوب تيم مديريت اجرايي

مشاركت در بازديدهاي منظم و مدون مديريتي

ارزيابي پيشگيرانه خطاهاي پزشكي

شناسايي عوامل تهديد كننده زيرساختي در بروز خطاهاي پزشكي

ارزيابي و شناسايي عوامل تهديد كننده فرآيندي در بروز خطاهاي پزشكي

تهيه و بررسي فهرست و اولويت بندي عوامل تهديدكننده زيرساختي و فرآيندي و خطاهاي احتمالي پزشكي

برگزاري سمينار/ كنفرانس هايي با موضوع خطاي پزشكي با محوريت كميته مرگ و مير در بيمارستان

آموزش و اطلاع رساني تجربه هاي واقعي بيمارستان و گزارش نتايج ارزيابي هاي پيشگيرانه خطاهاي پزشكي به كاركنان

موارد مرگ غير منتظره و عوارض بيمارستاني(RCA (

 آموزش و اطلاع رساني نتايج تحليل ريشه اي

مشاركت در تدوين روش اجرايي" نحوه گزارش دهي همگاني خطاهاي پزشكي بدون ترس از سرزنش و تنبيه"

برنامه ريزي براي اشتراك گذاري علل خطاهاي پزشك

انجام ارزيابي ميداني با موضوع ايمني بيماران و گزارش به تيم مديريت اجرائي

 

رسیدگی به شکایات

معرفی واحد

مسئول رسیدگی به شکایات: خانم اقدس عطائی، کارشناس پرستاری

شرح وظایف و مسئولیت ها

دریافت شکایات کتبی و شفاهی مراجعین، بیماران و همراهان
جمع آوری ماهیانه شکایات از صندوق  های رسیدگی به شکایات بیمارستان
بررسي شکايات واصله، تحقیق پیرامون صحت و سقم موضوع شکایات و ارائه راه حلهاي قانوني موجود به ارباب رجوع و بیماران
تحقيق، بررسي و تکميل اطلاعات مورد نياز در اولين فرصت با حضور شاکي و متشاکي
شرکت در کمیته های مرتبط در رابطه با شکايات ارباب رجوع  و بیماران
پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شکایات مطرح شده
ارائه گزارش پيرامون موضوع شکوائيه به افراد ذيربط
ارجاع شکاياتي که مربوط به مراجع ذيصلاح ديگر مي باشد و دریافت نتایج انجام شده
ارائه راهکار و نقطه نظرات مشورتي به واحدهاي ذيربط 
جمع بندی شکایات در مقاطع یک ماهه و ارایه ی گزارش آماری به معاونت محترم درمان شرکت در جلسات مربوط به واحد رسیدگی به شکایات
  

نحوه ی دریافت شکایات:   

مراجعه ی حضوری به واحد رسیدگی به شکایات
تلفنی
صندوق رسیدگی به شکایات

 

پیگیری بیماران پس از ترخیص

مسئول پیگیری بیماران پس از ترخیص: خانم زینب دهقان

شرح وظایف و مسئولیت ها

  1. برقرای تماس تلفنی با بیمار / همراه بیمار طبق برنامه زمان بندی
  2. جمع آوری اطلاعات
  3. برگزاری جلسات منظم جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات
  4. تدوین اقدامات اصلاحی در موارد عدم انطباق
  5. پیگیری موارد دارای عدم انطباق